Wirtualna panda promowała studia w Olsztynie

rekrutacja

Szybka powtórka przed maturą,  spotkania z uczniami szkół średnich, dwuetapowa kampania promocyjna – tak pracownicy Wydziału Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego zachęcają do studiowania na swoim wydziale. W tym celu sięgają po niestandardowe środki – w czasie spotkań m.in. zapraszają maturzystów do wirtualnej rzeczywistości i kuszą wysokimi zarobkami swoich absolwentów. Wszystko pod hasłem #KierunekNaPrzyszłość.

Bezpośrednie spotkania z uczniami szkół średnich, podczas których pracownicy naukowi prezentowali m.in. możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość, trwały od początku roku kalendarzowego i objęły swoim zasięgiem kilkadziesiąt szkół z rejonu Polski północno-wschodniej.

- Nazwa naszego wydziału może być nieco myląca, bo łączymy kierunki inżynieryjne, takie jak: budownictwo, geodezja i kartografia, geoinformatyka, gospodarka przestrzenna czy inżynieria środowiska z kierunkiem mniej technicznym, ale równie perspektywicznym, czyli turystyką i rekreacją. I choć pozornie niełatwo jest wspólnie promować tak szeroką ofertę, znaleźliśmy sposób, aby połączyć przekaz i zaprezentować nasze kierunki w całej Polsce – wyjaśnia dr inż. Jacek Zabielski, prodziekan ds. rozwoju

Ogólnopolska powtórka przedmaturalna

W kwietniu i maju tegoroczni maturzyści chętnie korzystali z wideo-powtórek materiału, które przygotowali pracownicy Wydziału Geoinżynierii. Dotyczyły m.in. takich zagadnień jak równia pochyła, twierdzenie cosinusów czy zasadowość i kwasowość. Jednak nie tylko zdający przedmioty ścisłe i chemiczno-biologiczne mogli znaleźć coś dla siebie. Olsztyńscy naukowcy przypomnieli również zagadnienia wchodzące w zakres egzaminu maturalnego z historii czy geografii, np. style architektoniczne, czy największe jeziora świata. 

Krótkie przedmaturalne wideo-repetytoria cieszyły się olbrzymią popularnością w mediach społecznościowych – w ramach kampanii reklamowej zostały one w całości wyświetlone przez maturzystów ponad 20 tysięcy razy. – To pierwszy raz, kiedy postanowiliśmy towarzyszyć „naukowo” maturzystom w ostatnich dniach przed maturą. Wiedzieliśmy, że przygotowywane powtórki muszą być krótkie, ale zawierać maksymalnie dużo niezbędnych informacji. W nowej konwencji na pewno pomogło doświadczenie nauczania zdalnego, bo formuła e-wykładów jest nam już doskonale znana -  przypomina prodziekan dr inż. Jacek Zabielski. I dodaje: – Taka forma okazała się strzałem w dziesiątkę. Z wyników kampanii wiemy, że wideo powtórki okazały się bardzo przydatne.

Studia w Olsztynie to kierunek na przyszłość

Kilka dni temu wystartował kolejny etap promocji kierunków. Tym razem przekaz skoncentrowany jest na wysokich, potwierdzonych rynkowymi raportami, zarobkach absolwentów, którzy już na studiach są niemal rozchwytywani przez pracodawców. I to nie tylko w Olsztynie.

Z dumą obserwujemy, jak kolejne roczniki absolwentów gospodarki przestrzennej robią kariery w branży nieruchomości. Nikogo nie musimy dziś uświadamiać, że praca w charakterze pośrednika na rynku nieruchomości czy rzeczoznawcy majątkowego to gwarancja dobrych, stabilnych zarobków i perspektywicznej kariery. Mamy wśród absolwentów osoby, które dziś zarządzają prestiżowymi firmami deweloperskimi w dużych miastach północnej Polski – przekonuje dr hab. inż. Małgorzata Renigier-Biłozor, prof. UWM z Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Geografii. 

Oferta Wydziału Geoinżynierii UWM komunikowana jest wspólnym hasłem: #KierunekNaPrzyszłość.
I nie jest ono przypadkowe. – Już w trakcie studiów firmy proponują naszym studentom płatne praktyki, staże czy wprost stanowiska pracy. Nie ma wątpliwości, że absolwent naszego wydziału bez trudu odnajdzie się na rynku pracy. I nie chodzi tu tylko o młodych inżynierów. Olbrzymie perspektywy daje również turystyka i rekreacja. W pocovidowych czasach przygotowujemy studentów na wyzwania i szanse „turystyki 2.0”. I w tej branży również nasi absolwenci wiodą prym i nie mają większych problemów z odnalezieniem się na konkurencyjnym rynku – przekonuje dziekan, prof. Dariusz Popielarczyk.

Rekrutacja, a potem kierowanie Starlinkami

A kto polubił wirtualną pandę, która „odwiedzała” uczniów szkół średnich, może ponownie spotkać się z takimi elementami VR, wybierając ubiegłoroczną nowość z naszej oferty, czyli geoinformatykę. Jednak wirtualna rzeczywistość to tylko jeden z elementów. Nie mam wątpliwości, że jest tylko kwestią czasu, kiedy absolwenci tego kierunku będą zarządzali np. Starlinkami w firmach Elona Muska -  z przekonaniem dodaje dziekan Wydziału Geoinżynierii.

Rekrutacja na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie rozpoczęła się 7 czerwca i potrwa do 8 lipca. W ramach oferty Wydziału Geoinżynierii  maturzyści mogą wybrać jeden z sześciu „Kierunków na Przyszłość”:

- budownictwo

- geodezję i kartografię

- geoinformatykę

- gospodarkę przestrzenną

- inżynierię środowiska

- turystykę i rekreację.

 

Wirtualna panda pojawiła się m.in. na zajęciach maturzystów z Olsztyna w IV LO

fot: IV LO w Olsztynie